Bilingual Post - Anuario Proyecto| Project Yearbook

Tomorrow is the deadline for the Mexico City Google Innovator Academy. I have been working on the project and application for the past month. I may get into the Academy, I am not. Either way, I have already shared the templates with other teachers in my school district. You are welcome to use the same templates and make them better.

Mañana es la fecha límite para presentar una solicitud de la Academia de Google Innovación de México. He trabajado en el proyecto y la aplicación para el mes pasado. Es posible que voy a ser aceptado en la Academia, o no. De cualquier manera, ya he compartido este proyecto y sus plantillas con otros maestros en mi distrito escolar. Por favor, siéntase libre de copiar las plantillas y hacerlas mejor.

Why Mexico? Why not wait until spring when the Google Innovator Academy is back in the United States? This summer, my family hosted another exchange student. This time from Barcelona, Spain. Memories of attending the University of Santiago de Compostela and traveling to parts of Europe and North Africa made me smile. As did memories of summers in Mexico when I attend Spanish language classes or taught English. The Spanish language is part of my past, and I want it to be a part of my future with Google.

¿Por qué México? ¿Por qué no esperar hasta la primavera, cuando la Academia de Google Innovación está de vuelta en los Estados Unidos? Pues, este verano mi familia tenía otro estudiante de intercambio. Esta vez, el estudiante era de Barcelona, España. Los recuerdos del año que asistí a la Universidad de Santiago de Compostela y viajé partes de Europa y el norte de África me dieron una sonrisa a mi cara. Al igual que los recuerdos de los veranos en México cuando asistí a clases de español o enseñé inglés. El idioma español es parte de mi pasado, y yo quiero que sea una parte de mi futuro con Google.

My application and video are in Spanish, but I have created a second video with English subtitles. The example yearbook is written in both English and Spanish; however, the directions for a Google Slides Yearbook are currently only in English. Give me time - I will translate them after I stop getting up at 3 am to work on this project.

Mi solicitud y el vídeo están en español, pero me han creado un segundo video con subtítulos en inglés. El ejemplo del anuario está escrito en inglés y español; sin embargo, las instrucciones para SlidesYearbook eran sólo en inglés. Dame tiempo - voy a traducirlos después de dejar de levantarse a las 3 de la manaña para trabajar en este proyecto.

Video con subtítulos en español




YouTube Video in Spanish with English Subtitles



Yearbook examples | Ejemplos de Anuario


Yearbook templates | Plantillas de Anuario




Thank you #teamBCSD for your support with this project. I would like to thank the BCSD Reprographics Supervisor, the Compton JHS secretary, and fellow BCSD teacher for helping with this project.

Comments

Popular Posts